Írásunkkal segítséget és tájékoztatást nyújtunk az alapvető kérdésekben az ingatlant eladni-, illetve venni szándékozók számára.
án a tulajdonjog földhivatali bejegyzéséhez kizárólag közokirat vagy ügyvéd által ellenjegyzett szerződés szolgálhat, azaz enélkül nem lehetséges az ingatlan adásvétel.
Az ügyvédet a gyakorlat szerint általában a vevő kéri fel az ingatlan adásvétel lebonyolítására, és ő is fizeti ennek ügyvédi munkadíját, de a felek megállapodhatnak ettől eltérően is.
Az adásvételi szerződéshez szükség van minden fél személyi igazolványán, lakcímkártyáján és adókártyáján található adatokra, és ezen okiratokat a szerződéskötés aláírásánál is be kell mutatni az eljáró ügyvédnek az azonosítás érdekében, ezért az érvényes fent megjelölt okiratok hiányában nem lehetséges a szerződéskötés.
Az ügylethez szükség van még az adásvétel tárgyát képező ingatlan tulajdoni lapjára, melyből megállapíthatók az ingatlan pontos adatai, valamint az, hogy van-e teher az ingatlanon. Előbbiek a szerződés részét képezik. A tulajdoni lapot az eljáró ügyvédnek a szerződéskötés napján kötelező ismét lekérnie, hogy lássa, hogy az eltelt időben nem történt-e változás.
A feleknek meg kell határozniuk az ingatlan vételárát és a vételár megfizetésének módját. A vételár alapján számítandó ki az eladó esetleges személyi jövedelemadó fizetési, és a vevő illetékfizetési kötelezettségének mértéke.
Ha a vevő a vételár megfizetéséhez bankkölcsönt szeretne igénybe venni, akkor az ügyvédnek szüksége van az adásvételi szerződéshez a kölcsönt folyósító bank nevére, mivel a bankok egyedileg meghatároznak bizonyos feltételeket, melyeknek mindenképpen szerepelnie kell az adásvételi szerződésben a kölcsön folyósításához.
Ha ingatlanjogi szaktanácsra lenne szüksége - vegye igénybe jogi tanácsadás szolgáltatásunkat!
Bevezető jogi tanácsadásunk keretén belül rendelkezésére állunk és érthetően, gyorsan és megbízhatóan segítünk Önnek kérdései megválaszolásában, jogi problémájának megoldásában.